گزارش

توصیه آیت الله بهجت برای انجام کار خیر

اکثر مردم به انجام دادن کارهای خیر و کمک به دیگران علاقمند هستند اما شاید برخی از آنها نمی دانند که چگونه می توان اعمال خیر انجام داد. آیت الله بهجت راهنمایی با ارزشی در این زمینه انجام داده اند که می توان از آن بهره جست.
چگونه کار خیر انجام دهیم؟

انجام کار برای مردمی که خود محتاج و نیازمند هستند و نمی توانند هیچ نفعی به ما برسانند ما را به این سو سوق می دهد که فقط برای خدایی که هم میبیند و هم در دنیا و آخرت پاداش می دهد، بسیار ارزش دارد.کار خیر

داشتن قصد وهدف انجام کار

در همین زمینه مرحوم حضرت آیت الله العظمی بهجت می فرمود:استاد ما شب ها درس خارج اصول می فرمود. شبی شخصی که به منبر رفته بود مقداری البته تا حد مزاحمت با درس طول داد. شاگردان به صدا در آمدند که چرا طول می دهد. استاد فرمود:«معلوم نیست کار ما بهتر از کار او باشد!»

خوب است که انسان اسم خود را در اهداف خیر بنویسد و خود را شریک گرداند، زیرا فردای قیامت معلوم نیست کدام قبول و کدام رد می شود. لذا شایسته است انسان به این اکتفا نکند که عالم یا مبلغ یا فلان کاره است. شاید همه رد شود؛ زیرا اعمال خیر شروط و موانع بسیار دارد که شایدا هنگام عمل رعایت نشوند. بنابراین، انسان باید در کار خیر و نحوه انجام آن فکر کند و فکرش موجب ابتکاری باشد که برای رسیدن به هدف مفید باشد.

کتاب در محضر حضرت آیت ا…. العظمی بهجت – ص 28 (محمد حسین رخشاد)

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن